
Kitajski proizvajalec XPeng vpoklicuje več kot 47.000 vozil modela P7+ zaradi napake pri kablih, povezanih z avtonomnim sistemom, kar poudarja naraščajoča varnostna tveganja v hitro razvijajoči se industriji pametne vožnje.
Oglaševanje
Kitajski proizvajalec električnih vozil XPeng je napovedal vpoklic več kot 47.000 svojih limuzin P7+ zaradi "potencialno nevarne napake" pri napeljavi kablov, povezanih z avtonomnim sistemom za upravljanje vozila, poroča N1 Srbija.
Model P7+, predstavljen leta 2024, je opremljen z naprednim sistemom umetne inteligence za pomoč pri vožnji. Cena vozila se začne pri 186.900 juanih (okoli 22.400 evrov), navaja podjetje na svoji uradni spletni strani.
Oglaševanje
Po podatkih kitajskega tržnega regulatorja bo XPeng od ponedeljka naprej brezplačno servisiral 47.490 vozil, izdelanih med 20. avgustom 2024 in 27. aprilom 2025. To predstavlja več kot 70 odstotkov vseh prodanih vozil tega modela. XPeng je sicer že napovedal širitev modela P7+ tudi na evropske trge, med drugim v Nemčijo in Francijo.
Milijardne investicije in pozivi k regulaciji
V zadnjih letih so kitajski tehnološki velikani in avtomobilski proizvajalci vložili milijarde dolarjev v razvoj tehnologij avtonomne vožnje. Pametna oziroma inteligentna vožnja postaja ključna konkurenčna prednost na hitro rastočem in tehnološko naprednem kitajskem trgu.
Oglaševanje
Kljub temu pa oblasti opozarjajo na potrebo po strožjem nadoru in regulaciji, zlasti v luči preteklih nesreč, v katerih so bila vpletena električna vozila.
Primer Xiaomi
Ena izmed njih je tako imenovani primer Xiaomi, prometna nesreča, v kateri so življenje izgubili trije študentje. Kot poroča thinkchina.sg, so se študentje vozili v električnem avtomobilu SU7 znamke Xiaomi, nastavljenem na avtopilotski način.
Oglaševanje

Avtomobilski sistem je zgolj nekaj trenutkov pred nesrečo zaznal oviro in izdal opozorilo, a časa za reakcijo je bilo premalo, vrata avtomobila blokirana, avtomatsko zaviranje v sili pa se ni aktiviralo. Avto je tako trčil v oviro in eksplodiral.
Le teden pred primerom Xiaomi pa se je podobna nesreča zgodila tudi s športnim terencem Aito M7, ki uporablja inteligentno asistenco, razvito skupaj s podjetjem Huawei. Vozilo je bilo udeleženo v smrtonosnem trčenju s tovornjakom, v katerem so umrle tri osebe. Po trku je terenec zagorel.
Oglaševanje
Hitrost razvoja pred varnostjo?
Kitajska z manj strogimi regulacijami omogoča hitrejše uvajanje novih tehnologij, kar prispeva k napredku, a hkrati - kot prikazujeta omenjeni nesreči - povečuje tudi varnostna tveganja in socialne posledice.
Čeprav avtonomna vožnja obeta udobje in učinkovitost, primeri nesreč kažejo, da industrija morda napreduje prehitro in brez zadostnega upoštevanja varnosti ter družbenega vpliva. Vprašanje, ki se pri tem postavlja, ni več, ali bo avtonomna vožnja postala realnost, temveč ali bo dovolj varna in družbeno vzdržna.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje
Oglaševanje